10 راهکار

ساعت،حداقل زمانی است که هر یک از ما در محیط کار سپری می کنیم به عبارت روشن تر بخشی از زندگی ما در محیط کار و در کنار همکارانمان می گذرد . پس کار و پیشه ما علاوه بر منبع درآمد مشخص کننده سبک زندگی مان هم هست . درخشش و موفقیت در محل کار، هم در عرصه اجتماعی اهمیت دارد و هم در پذیرش اجتماعی مان تاثیر گذار است در این گزارش به شما می آموزیم که چطور در محیط کار بدرخشید و علاوه بر هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز با همکارانتان بتوانید به پیشرفتهای شغلی هم دست یابید.

1- از آنچه در محل کار می گذرد مطلع باشید در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است شایسته نیست که از آنچه که در محیط کاری شما می گذرد مطلع نباشید. به عبارتی هر کارمندی باید از نحوه انجام امور و پروسه کارها در سازمانی که در آن کار میکند مطلع باشد حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد

2- چارت سازمانی خاص خودتان را داشته باشید در هر دستگاه و مجموعه ای یکسری روابط آشکار و رسمی و یکسری روابط نانوشته و تاثیر گذار وجود دارد سعی کنید افراد مهم و تاثیر گذار محیط کارتان را بشناسید و بدانید سر نخ هر کاری دست چه کسی است.

3- وامدار فرد و یا گروهی نباشید سعی کنید بیش از اندازه به گروه یا فرد خاصی وابسته نشوید در هر سازمانی بخش های مختلفی فعالیت می کنند و برخی کارکنان سازمان بیشتر از سایرین با یکدیگر صمیمیت دارند شما سعی کنید با همه در ارتباط باشید اما به هیچ کدام بیش از اندازه وابسته و وامدار نباشید.

4- رگ های حیاتی محیط کار خود را بشناسید هر سازمانی یکسری پروژه ها و فعالیت های ویژه و بعضا محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه به حساب می آیند سعی کنید شریان اصلی فعالیت های شرکت و پروژه های مهم و اینکه در چه مرحله ای هستند را به خوبی بشناسید .

5- معقول باشید سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیتتان را در بین همکاران جا بیاندازید کسی که در پی به ثمر رساندن امور است ، هیچ کاری را سر سری انجام نمی دهد و سعی میکند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقاء بخشد.

6- دیگران را در جریان امور بگذارید آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید به سایر همکارانتان معرفی نمایید سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.

7- با همه سازگار باشید سازگاری به معنای نقش بازی کردن ، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان ، سطح اجتماعی و ارتبا طشان احترام بگذارید.

8- رازدار باشید در طی روز حرف ها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسد بهتر است در اینچنین مواردی راز دار باشید و به عرصه ای که مربوط به حرفه شماست وارد شوید اما دیدگاه های شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.

9- انتظارات معقول داشته باشید همیشه برای درخواست هایی به اتاق رئیس بروید، که قابل اجرا باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرفهای شما تاثیر گذار باشد در غیر اینصورت مثل رادیویی خواهید شد که همیشه روشن است اما کسی به آن گوش نمی دهد.

10- صادق باشید همیشه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند از همکارانتان سپاسگذاری کنید . وقتی از رفتار و یا تصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می شوید بلافاصله ابراز کنید به این ترتیب سعی کنید همیشه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما بیشتر شود.

پیوند ها

آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 90
بازديدکنندگان امروز: 61
کل بازديدکنندگان: 15067
بازديدکنندگان آنلاين: 4
زمان بارگزاري صفحه: 0.4680 ثانيه